Luksusta taviksen arkeen

Viva Vintage -verkkokauppa myy käytettyjä luksustuotteita

 

– Luksustuotteet ovat laadukkaita, kilpailukykyisiä ja säilyttävät arvonsa vuosia. Haluan tuoda niitä tavallisten ihmisten ulottuville, kertoo elokuussa perustetun Viva Vintage -verkkokaupan kauppias Hanna Kulmala.

Viva Vintagessa on tarjolla kattaus laukkuja, asusteita, koruja ja sisustustuotteita. Kulmalan mukaan tuotteet eivät välttämättä ole kovin vanhoja, mutta ne ovat aina käytettyjä. Juuri tähän perustuu Viva Vintagen liiketoiminta-ajatus. Kierrätettyjen luksustuotteiden hinnat ovat kohtuullisia ja siksi monien saavutettavissa.

– Luksustuotteet ovat arkipäiväistyneet Suomessa viime vuosina. Ihmiset tahtovat ne jokapäiväiseen käyttöön, eivät pelkästään erikoistilanteisiin. Tuotteita osataan arvostaa ja niitä huolletaan hyvin. Luksustuotteita käytetään nykyään usein hienostuneesti eli siten, että hyvä laatu näkyy, mutta tuote ei huuda luksusmerkin nimeä ulospäin.

Kulmala toimi kaksikymmentä vuotta antiikkikauppiaana Turussa ennen luksustuotteiden verkkokaupan perustamista. Hän on itse ollut pitkään kiinnostunut luksustuotteista ja pystyy taustansa ansiosta arvioimaan luotettavasti ja ammattitaidolla tuotteen aitouden. Viva Vintage tarjoaakin oheispalveluna erilaisten antiikkiesineiden arviointipalvelua sekä vakuutusarviointia.

Viva Vintagessa on myynnistä tuotteita klassisilta luksusmerkeiltä, kuten Louis Vuittonilta, Guccilta ja Chanelilta. Saatavilla on myös Pohjois-Suomesta kansainväliseksi lifestyle-brändiksi nousseen Balmuirin tuotteita. Kotimaista tuotantoa edustavat myös esimerkiksi Alvar Aallon valaisimet. Kulmala kertoo käsilaukkujen organisoijien olleen erityisen kysyttyjä. Organisoijien avulla tavarat pysyvät laukussa hyvässä järjestyksessä.

– Suuri osa myytävistä tuotteista tulee yksityishenkilöiltä eli minulle voi myös tarjota erilaisia luksus- ja designtuotteita. Antiikkikauppiasvuosina kerryttämäni kontaktit ovat myös hyödyksi tuotteiden hankinnassa.

Viva Vintagella ei ole toistaiseksi kivijalkamyymälää, vaan yritys toimii ainoastaan verkossa. Tuotteisiin pääsee kuitenkin halutessaan tutustumaan Turkuun tai Kulmala voi tulla esittelemään tuotteita asiakkaan luokse. Kulmalan mukaan työnkuvassa tapahtuikin suuri muutos hänen siirryttyään antiikkikauppiaasta luksustuotteiden verkkokaupan omistajaksi. Suorat kontaktit asiakkaisiin vähenivät, kun selkeästi suurin osa ihmisistä ostaa tuotteet verkossa.

– On ollut hienoinen yllätys, miten vähän tuotteista kysellään tarkempia tietoja. Ihmiset tekevät nykyään ostopäätöksen pääasiassa verkossa nähdyn tuotteen perusteella. Erityisen ilahduttavaa on ollut huomata, että luksustuotteet kiinnostavat nykyään myös miehiä yhä enemmän.

Tiina Pitkänen

Löydät alkuperäisen jutun täältä

 

Vastaa

Sähköpostiosoitettasi ei julkaista. Pakolliset kentät on merkitty *